onsdag 10 mars 2010

Dagens retro-ord; rygga och mellis

Har vunnit en ful rygga som jag hade idag (den är väldigt praktiskt). Jag gick både till och från jobbet, så jag var väldigt hungrig klockan halv sju när jag kom till Willy's med min fula rygga (haha, 'rygga'). Då tänkte jag att jag skulle köpa några marsipanpraliner som min syster hade tipsat om med päron- och cognacsmak men istället köpte jag torkad frukt! Typ äppelringar, katrinplommon, persika m.m. Mest katrinplommon om jag ska vara ärlig! *perfekt bajs mañana* Men, alltså vilken 27-åring in it's right mind har ful reklam-rygga och köper torkat frukt??!! *30-årskris*

Aja, jag har haft kvinnokampsvecka i skolan, med en lång PPP om internationella kvinnodagen som utgångspunkt. Idag så skulle de skriva en insändare om internationella kvinnodagen, och vissa var så himla fina!!! Typ *knyter naven*/*rörd*
En hade skrivit 'Blommor och choklad - nej tack!" som rubrik, och ba' "... men gärna respekt!" å ja ba <3 <3 <3! Så himla gulliz! Älskade det! En av mina gamla favoriter också, en ascool kvinna som är helt fab.      
   Imorgon ska vi diskutera kvinnligt och manligt! De fick läsa en text text som är till ungdomar och som jag tyckte var "rätt lätt". Eh. Men det var visst många nya ord! (Alltid när de klagar på att en text är för svår så säger jag bara "jag vill att ni tränar på att inte förstå alla ord! man måste inte förstå alla ord faktiskt! och de ba "okeeeej..." *lezzen smiley*)
Aja, kommer bli kul att diskutera imorgon i alla fall! Nu ska jag äta mer 'mellis'.

Inga kommentarer: