tisdag 16 mars 2010

Död, nät, kyla

Är irriterad på "någonting" men det är bara för att jag är hungrig. Idag var jag i stallet och förfrös inte tårna. Sen efter stallet åkte jag och Jorre till tippen och till Rusta, där vi hittade ett fiffigt balkongnät så katterna inte rymmer. Vi ville förstås montera det på en gång. Det var svinkallt! Jag hade tygskor på mig och när vi var klara efter ca 2 h frös jag asmycket, men jag förstod inte hur mycket förrän jag stod i duschen och ba O_O för mina stortånaglar och "pek"-tår var helt blå. Var tvungen att duscha i typ en kvart innan dom tinade! Det är frontalloben igen som gör att jag blir helt inne i något och inte märker att jag fryser/är kissnödig/är skithungrig. La dolce vita.

En kompis ex tog livet av sig igår. Så himla obehagligt. Hon är inte den första i min yttre bekantskapskrets som dör/mördas. Det är så himla obehagligt. De senaste månaderna är det tre stycker som jag vet vilka det är som har dött på olika vis. Unga människor! Jag blir sorgsen när jag tänker på det.

2 kommentarer:

J sa...

MÖRDAS?

Olga sa...

Ja han i Göteborg. Kompis kompis.
Jätteobehagligt och sorgligt, typ meningslöst våld/hatbrott mot homosexuell eller något sådant.