torsdag 1 april 2010

Berlin

Oj oj oj. *ojar mig*

Nå, Berlin då. Jag kan sammanfatta det lite kort med vegansk skräpmat, öl och sömn!
Det var alltså en väl avvägd blandning mellan vila, mat och galej.
Vi var även på ngt DDR-museum och på ett erotikmuseum. Erotikmuséet var lite töntigt. Deras BDSM-hörna var typ en liten bur, ett sånt där kors och en TV-skärm där de 10 vanligaste fetisherna var uppräknade. Det var rätt kul att se hur snuskiga kineserna var. Det fans massor med konst på typ konkubiner/geishor som hade skitstora kön och jättesmå fötter i allehanda ställningar. Det var ofta någon som tittade i smyg. Men man fick förstås inte fota. Man fick bara fota sig framför en stor guldpenis med Betty Page-bilder på sidorna. Kosta € 25 att gå in för två perosner så jag rekommenderar inte det.
Annars då?
Första dagen var jag så sinnes trött. Vi vad på Debaser Medis på fredagskvällen och sedan gick vi till bussen mot Skavsta. Vi kissade utanför Åhlen's. Mycket charmigt. Vi sov lite på bussen och på planet men var ändå sjukt trötta när vi kom till Berlin typ tio i åtta. Ba okej nu ska vi hänga med vår packning i sju timmar tills vi får checka in. Vi åkte till Café V och åt seitanpizza med OST! Det var gott. Glömde fota för jag var så hungrig så jag slukade allt i ett nafs. Sen köpte vi öl på Lidl. Det kostade € 1,69 för ett sexpack starköl. Helt rimligt pris! Sen var klockan tolv-ett och jag somnade verkligen överallt så vi gick till hotellet och frågade om vi fick checka in och de ba "your room is ready". Hade typ kunnat dansa av lycka om jag inte stod och sov. Så vi gick och duschade och jag sov så djävla djupt till typ midnatt. Då sminkade jag mig och tog på mig mina nya högklackade skor (osmart) sen träffade vi Henrik på Vis à vis. Vi var dock så djävla kassa på att åka S-bahn den här gången. Sen fattade vi att de byggde om och det var därför vi åkte fram och tillbaka, eh. Aja efter at ha rest i ca 1 timme för att komma till ett ställa i stadsdelen bredvid så gick vi vidare till en mysig klubb som hette typ BA? Där var det en hippie som talade tyska och jag fattader verkligen ingenting. Men henrik översatte vad han sade och då sade han att jag älskade för  mycket och var hela världens mamma? Och att jag hade ett snyggt ansikte. Jo jo, man tackar! Sen så åkte vi hem men gav upp efter ett tag och skulle ta taxi. Den första bilen ba "näää gå hem, det är jättenära!" och körde iväg. vi ba o_O
Nästa taxi insisterade också på att vi skulle gå och jag ba dog av fotsmärtor så vi fick till slut åka. Roliga chaffisar som inte tycker att man ska åka i onödan. Dagen efter var jag sjukt trött så när vi skulle gå ut så jag sov istället. Säcken gick ut själv och härjade och ramlade ner i sängen i ottan. Festlig tjej! Sen på måndagskvällen efter en indisk middag (Satyam?) tog jag på mig sköna skor (obs) och vi gick från Friedriechshain till Wiener str. Det tog ca 1 h. Berlin är stort. På Wiener Str. gick vi på en ganska läskig rockklubb och drack en öl, sen stängde de. Vis kulle hitta ett annat ställe då men istället hittade vi en fd pro-skatare som hette Chris. Han var itne nazist "eller så" men han tyckte att det var för mycket turkar i Berlin. Han tyckte tydligen också att det var bäst att snacka med killar för han pratade bara med S och om jag skulle säga något fick jag typ skrika. Oskön lirare! Han hade fått en trumpinne från Suicidal tendencies så han var glad ändå.
Puh.
Sista dagen gick vi runt på stan och sen skulle vi äta på en italiensk resto på Alexanderplatz. Först beställde jag det billigaste vinet som var jätteäckligt! Lambrusco Emiglio - rekommenderas inte. Nå vi åt bruschetta till förrätt, so far so good. Sen så beställde jag penne arrabiata och då fick jag samt också även ett berg parmesan på. Ja ba "no, no cheese!" och de ba jo. Du får pilla bort. Jag började nästan gråta, haha. Mat=viktigt. Hade dock ätit en double sChicken burger på Yellow Sunshine innan men ja va höngri ändå!
Till sist tog ve en fucking good bavarian beer på en jättemysig pubprecis bredvid hotellet. Det var nice, några danskar satt och snackade skit om svenskar och S fick röka inne efter 01. Det fick man typ överallt, och på BA stode det "MY LUNGS <3 SMOKING" över baren.
Igår när vi kom hem var jag inte direkt pigg_tjej_82. Jag somnade typ 20:00 och vaknade runt tolv dagen efter. Kissarna sov på mig och allt var som vanligt.

Over 'n' out!

PS- Bilder kommer när jag fått USB till kameran.

1 kommentar:

Anonym sa...

Guuuud vad jobbigt att läsa hela den texten <3
Jag har också varit med om att "Nä det är för nära"
Tag tillfället i akt som farmor sa och låt turisten betala 30 euro! IDDDDIES!
Gillade all läsning, men ser numer dubbelt! Puzz