söndag 23 maj 2010

Jag känner mig deprimerad, lättirriterad, utmattad, svårt trött och/eller har yrsel

Eh jag gick in på en sida om B-vitaminer och gjorde ett test.
Alltså, kryssade ja på
"Jag känner mig deprimerad, lättirriterad, utmattad, svårt trött och/eller har yrsel"
Har allt utom yrsel *ler*
Dessutom domnar mina ben och armar jättelätt. :(
"Domningar i armar och ben, dålig balans, nedsatt känsel och/eller myrkrypningar är vanliga tecken på brist av B-vitamin."
Asså, jag måste börja ta mina vitaminer oftare. På tisdag blir det shopping de luxe på apoteket.
"Alla kvinnor som är veganer bör därför vara extra noga med att komplettera maten med B12-tillskott, gärna i kombination med folat."

Ehrm.
Jag hoppas att det är så enkelt!

2 kommentarer:

Gunhild sa...

haha ja mä!! borde också köpa nya såna...

Olga sa...

Jag köpere de LUXE idag! Folat/folsyra och tabletter.
Tror på rikti jag får nervskador snart om jag inte skärper mig!