lördag 25 september 2010

En promenad längs minnenas aveny

Jag håller på att möblera om hemma och måste därför rensa bland gamla tidskriftssamlare. Jag hittade en som var den gulligaste från när jag var sexton-sjutton skulle jag tro. Först är det REM-låttexter utskrivna, från Automatic for the people och Up vilket var de skivor jag hade haft råda att köpa och dessutom de enda jag lyssnade på. Leila hade skrivit ut dem med ett 'tufft' typsnitt och satt in dem i en blå pärm och gett mig i julklapp kanske -98? Sedan kommer även alla Kent-texter som fanns då utskrivna också, från kent.nu. Okej, inte så sorgligt men lyssna på det här - efter alla låttexter har jag a n a l y s e r a t alla Kent-texter. Te.ex. skrivit upp hur ofta ordet tunga, hud, hjärta med flera förekommer. Alltså det är MÅNGA handskrivna sidor. Jag har även klippt ut tidningsartiklar, ibland om Kents kommande skivsläpp men även om en Boeing 747 som kraschat. Alltså.
[Här ville jag ha en bild på Jocke Berg i mittbena men hittade ingen. Ni får föreställa er!]

Inga kommentarer: