tisdag 15 februari 2011

Karate Kid II

Alltså, är det normalt att ungen sparkar så hårt att det gör ont på den blida modern? (Det är jag.)
Igår fick hen in en fullträff i solar plexus eller dess närområde och det kändes som att någon nöp mig jättehårt från insidan. Det var inte så bekvämt. Sparkade även pappan ca 1 miljon gånger.
Idag var vi hos barnmorskan igen för v 28-koll. Jag hade bra blodtryck, Frallans hjärta slog som bara den (145 slag /minut) och jag hade (BARA!!!!!) gått upp 1,5 kg på 2 veckor (...). Livmodern var nu 26 cm, så 3 cm + från förra gången.
Sen frågade jag även BM om vaccin och hon ba "ja gå in till husläkarmottagningen och vaccinera dig genast". Jag ba "NU??!!" och hon hörde paniken i min röst, haha. *mogen_tjej_82* Nå jag gick dit och tog det sabla vaccinet (säsongsinfluensa) i alla fall. Överlevde. Men det sved faktiskt! Livsfara!
Igår var vi också hos barnmorskan fast rädslobarnmorskan på Aurora! Då fick jag prova sitta på bollar m.m. i ett förlossningsrum. Det var nog bra så känns det lite hemtamt.

Nu ska jag fundera på om det känns värt att åka till stallet i minus 20!
Hejdå!

Inga kommentarer: