torsdag 17 februari 2011

Röja i klädkammaren

Jaha, det där vaccinet blev man ju mer sjuk än frisk av, om man säger. Har sovit i ca 1,5 dygn. Tog några matpauser bara. Dessutom kunde jag inte sova på vänster sida för det gjorde asont i vänster arm där hon stack mig. Det gör faktiskt fortfarande lite ont ska jag be att få tala om!! Dock verkar febern vara över för jag orkar stå i långa intervaller och vill inte sova hela tiden, vilket känns lyxigt. T.ex. nu bakar jag bröd med aprikoser och valnötter (med mjöl som gick ut för ett halvår sedan) och funderar på att röja i garderoben/klädkammaren!
På garderobsdörren bor Moz:
Morrissey

Det ser verkligen fördjävligt ut bakom Moz. Man ser inte golvet, om man säger.
Ni kan få en liten före-bild, så blir det förhoppningsvis en efter-bild sedan!
Före:
Klädkammaren före
Eh ja ... återkommer förhoppningsvis då.
Efter!
Klädkammaren efter
Kanske ingen jätteskillnad, men man kan gå ända längst in o.s.v. Mycket praktiskt eftersom min kille ska få ha sina kläder där när han flyttar in. Dock var det ingen dans på rosor eftersom jag hittade en del skelett i garderoben, till exempel den här IKEA-pallen som jag måste skruva ihop. Tror att jag grät lika mycket som jag svettades. (Det var faktiskt skitjobbigt. Sa "JAG HATAR IKEA!!!!" ca 50 ggr.)
Dryg pall
Dessutom hittade jag en spegelvägg som jag hängde upp på insidan av garderoben ...
Spegel
... och så måste jag tvätta ett par maskiner med gott och blandat från golvet.
Tvättmaskin'
Steg II är att organisera, rensa ut och kasta/ge bort det jag inte vill ha men det ligger i framtiden någon gång när jag har körkort, en enorm bil och tid. (Kanske när jag väntar nästa barn, haha.)

5 kommentarer:

Maria sa...

Haha, jag litade lite väl blint på "bäst före datum-cheferna" när jag slängde allt mitt som jag trodde var för gammalt antar jag?

Förresten - bakning och garderobsröjning. Du inser att du bebis-boar, va?

Jag fick något himla ryck och gjorde massa piroger för första gången i mitt liv när jag var höggravid. Fyllde frysen. (De ligger fortfarande där.)

Olga sa...

Ja jag ba "äh mjöl blir inte dåligt!" Fast jag slängde lite kruskakli från 2009. Bakar visst inte så ofta.

Haha, "Du inser att du bebis-boar, va?" Nu känner jag mig som ett biologiskt hormon-monster som bygger ett litet hus av pinnar.
Jag trodde att det var post feber-energi.

johannes sa...

Alla verkar tvätta idag. Du är dutti Ankngngngn. Brödet verkar mumz

Rosa sa...

du gjordere! fan vad begåvad. jag ser till att bröden inte behöver ligga i frysen en endaste sekund. *ler*

Olga sa...

Brödet blev awesome!
Tvätten blev renare!
Nu ska ankang sova.