tisdag 8 februari 2011

Upp & ner, ner & upp

När man är gravid i sjunde månaden (är lite dålig på det här med månader men det är tre månader kvar i alla fall) så är det inte helt lätt att sitta upp på en häst som är ca 160 cm i mankhöjd. Det går, men är lite tyngre än vanligt. Fatta snopet att jag var tvungen att sitta upp/ner 4 ggr idag!!! Nu ska jag utförligt redogöra för tillfällena;
  1. Jag satt upp som vanligt utanför stallet eftersom det är svårt att rida utan att sitta upp.
  2. Vi möter en traktor på en väg som är ungefär lika bred som traktorn. För att min häst inte ska bli rädd sitter jag av och leder henne förbi traktorn. Sen sitter jag upp igen.
  3. Vi rider på ett fält med djup snö och skare och när jag kikar ner ser jag att ett benskydd är på väg att åka av! Det åker också av, så jag måste sitta av och plocka upp det och ta av det andra benskyddet som sitter på sniskan. Jag försöker sitta upp igen, med två benskydd och spö. 
  4. Kommer upp, men tappar ett benskydd på marken. Försöker peta upp det med spöt, men det går såklart inte. Irritationen nu? Sitter av, plockar upp det, lyckas komma upp igen. Sitter kvar hela vägen till stallet, jippi!!
Vi var tvungna att rida förbi en stillastående lastbil med fladdrande grejer på också (fladdrande grejer=Wickies värsta efter motocrosser)  men då var det nog med upp- och nerhoppandet.
Ja det var min tisdag, det!

Inga kommentarer: