söndag 10 april 2011

Hade jag inte varit gravid skulle jag ha varit bakis nu

Igår var jättetrevligt. Lagom många kom och maten räckte och jag tror att alla gilla't.
Här är maten;
Sallad, tre sorters paj, två sorters cigar börek, fyra olika röror, focaccia och tabouleh.
Jag och Leila gick upp vid halv nio och började laga för vi orkade inte göra någonting på fredagen. Jorunn och Secken kom och hjälpte till också. Vi hann även rösta i finska riksdagsvalet vilket tog 1 h. Woop! Vi gjorde också två cheesecakes som  inte syns på bilden.
Här ser man mig vid presentöppningen. Frallan fick så jävla mycket grejer! Jag kommer inte behöva köpa kläder på ett halvår - år minst, bland annat eftersom min kusin vars barn syns på bilden ovan,, hade med sig en svart sopsäck med typ allt från bebiskläder till vinteroverall. Så himla skönt att ha mycket kläder på t.ex landet där det inte finns tvättmaskin! Sen fick den böcker, babyolja, badlakan och what not (kommer ej på allt nu). Babyshower:n får fem små plastbebisar av fem möjliga!

(Bilder tog jag inga själv utan har ogenerat snott från facebook.)

5 kommentarer:

Gunhild sa...

åååååå va roligt!!! vad är cigar börek? va behöver frallan mer???

johannesb sa...

Trevliste tillställningen på aplänge!

Olga sa...

Cigar börek är som ett slags turkiska piroger som är friterade. Vi hade sojakrossås och ost i några och bladpersilja och ost (Scheese Cheddar) i några. Det var asagott. Leila gjorde. Man ska typ smeta på vatten så de sitter ihop som en rulle och själva degen är som en triangel som man rullar ihop. Mycket gott!!

Vet inte riktigt?? En skötbädd? Som har kanter som man kan lägga på tvättmaskinen. Fast det kanske är dyrt. :/

Ja, Jojo jag håller med!

Leila sa...

Det var ett toppenparty! Jag lekte samma lekar på jobbet och de blev omåttligt populära. Jag kan meddela att jag var lite bakis dagen efter. Puss

Olga sa...

Leila, fick de gissa ditt midjemått och de som gissade större fick inget UT?