tisdag 17 maj 2011

Den här listan hittade jag hos Fifi. 

1. När fick du reda på att du var gravid? 9/9-2010

2. Hur gammal var du? 28
3. Hur tog din partner det?
Inte med ro, det är ett som är säkert!!
4. Mådde du mycket illa?
Ja fyfan.
5. Var du känslig?
Nä det kom post partum om man säger.
6. När kände du bebisens första sparkar?
Kanske v 20 eller så.
7. Var du ofta orolig?
Nä inte över bebi men rädd för förlossningen.
8. Sparkade bebisen mycket?
Jo sådär, men inte hårt så jag vaknade på natten och så.
9. När började du läcka bröstmjölk?
När juvelen var 3 dagar ungefär.
10. Fick du bristningar?
I könet eller på magen? Ja och ja, i och för sig.
11. Blödde du någon gång?
Ja i slutet från livodertappen.
12. Hur många Ultraljud gjorde du?
Ett i v 18.
13. Hur ville du att din förlossning skulle se ut?
Snabbt och smärtfritt!!
14. Hur började din förlossning?
Förvärkar i fyra dagar.
15. Hur många timmar tog din förlossningen?
9 h från dess vi kom in. Annars söndag till torsdag! =D
16. Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt?
Vaginalt.
17. Hur mycket var du öppen när du kom in?
Jag åkte in på tisdagen för att hämta knark, då vare 1 cm, sen 3 när det var på rikt dagen efter.
18. Vilken smärtlindring tog du?
Tens hemma, lustgas <3 och EDA som inte alls var läskigt bara SKÖNT!!!
19. Dragen med sugklocka?
Japp!!
20. Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen?
Två värkar eftersom det var med sugklocka.
21. Blev det komplikationer?
Vad betyder det? Nej? Hon hade navelsträngen runt halsen så därför fick hon sugklockas ut.
22. Vad tyckte du var jobbigast?
Förvärkarna och sluttampen på öppningsskedet, tror jag.
23. Var du rädd för något?
Att det skulle ta så lång tid att jag inte skulle orka p.g.a. extrem sömnbrist.
24. Skrek du?
Om jag skrek. Var hes efteråt.
25. Hur många var inne i förlossningsrummet?
Min kille, min syrra ett tag, barnmorska, undersköterska, BM-student och läkare. Inte alla hela tiden osv.
26. Hade du någon nära med dig?
Ja min syrra & min kille.
27. Fick du sy?
Ja litegrann.
28. Vilken vecka födde du i? 
40+3
29. Vad var vikt och längd på bebisen?
3275 g, 48 cm
30. Ammar du?
Japp
31. Hur gammal är bebisen nu?
5 gulliga dagar
32. Vad tyckte du om förlossningen?
Fascinerad att jag klarade det som jag var så rädd för. Det var fan inte så omöjligt trots att det gjorde ont.
33. När kommer nästa barn?
Hehe.

3 kommentarer:

Fifi sa...

Lustgasen var underbar, älskade den! Och Eda hade jag absolut inte tänkt att ta, men den var inte dum alls :)

Rosa sa...

:))))) jag är sjukt impad.

Olga sa...

Fifi - Nä det var det finfint med EDA och lustgas. :) Jag drömmer dock mardrömmar om hur det skulle vara UTAN!! Hu!

Äppel - you're next?