måndag 16 maj 2011

Läkarbesök

Idag var Kaja (nu har vi bestämt det!) på återbesök för nyfödda och vägde sig (25 g till födslovikt vilket var "jättebra" tydligen), gjorde hörseltest (hon hör) och gjorde massa reflextest (?) med barnläkare. Hon tappade navelsträngen det första hon gjorde hos undersköterskan. Sedan blev hon ursinnig eftersom hon var tvungen att ligga ner när hon inte hade lust men kom över det och ammade sig igenom hörseltestet. Ni kan ju ana hur kul hon tyckte det var att släppa tutten och lägga sig igen hos barnläkaren? 0/5 kulhetspoäng. De kunde inte höra hennes hjärtljud om man säger, så då fick jag hålla henne! =D Sedan gick vi och shoppade PureLan som jag fick tips om via Jennie på Ackis' apotek. Det känns redan som att tuttarna mår bättre!!

Idag har vi även gjort barnvagnspremiär. Första gången gick vi till Lidl som ligger rätt nära och Kaja sov hela tiden. Andra gången skulle vi gå till Willy's eftersom Lidl inte har miniblöjor och då var hon visst lite hungrig. Jag bar henne hela vägen dit (tur att hon bara väger dryga tre kilo!) och sedan inne på Willy's blev det ett skrikparty så jag var tvungen att sätta mig på en kall betongtrappa ute och amma. Min mellangård ger den upplevelsen 0/5. Kaja tyckte dock att det gick minst lika bra att amma ute. Kanske 3/5? Sedan kaskadspydde hon bröstmjölk i vagnen. Spännande upplevelse! Imorgon ska vi prova igen.

Inga kommentarer: