onsdag 6 juli 2011

Amma på café

Ett bra blogginlägg apropå amning och offentligheten.

(Kan apropå det rekommendera Wayne´s på Dragarbrunnsgatan i Uppsala där de har ett stort skötrum, ramp för exv. barnvagn och snäll ägare som gillar barn!)

Ursäkta igen men jag började läsa kommentarerna här och häpnar återigen över vilka idioter det finns. Kommentarer som
"det är inte en rättighet att bara stövla in och slänga upp tutten utan hänsyn till övriga gäster."
"Tyvärr finns de inte bara hansynsfulla  mammor som diskret ammar sitt barn. Somliga slängar fram brösten för allmän beskådande och tycker andra skall acceptera detta mitt i maten" 
"Jag vill inte sitta och stirra rakt på några bröst då jag betalt och dricker min latté"
"Tycker det är osmakligt med amning på offentliga platserm GÅ undan, Jag är fembarnsmor so0m ALDRIG skulle ammat offentligt, jag smög i värsta fall undan om det behövdes, men detta med babysaar i innerstan och offentliga miljöer, gillar inte jag Håll er hemmavid under babyåret !"
"Förbjud amning på alla offentliga platser, speciellt barer och caféer."
"oaptitligt att behöva se om man sitter och fikar."
Människohatet nu? Du kan vara oaptitlig, Tomas Andersson.
Sitter och är hur aptitlig som helst (enligt Kaja).

Inga kommentarer: