tisdag 30 augusti 2011

Tre "sköna" från måndagens föräldragrupp, samt kommentarer

 Tema: Anknytning
  1. Man måste varva ner och ta det lugnt, ha lite tråkigt och så när man ammar. Hur ska man annars kunna knyta an? Mammor blir stressade av sms, facebook och den här konstanta tillgängligheten, tror jag. Vet ni att det finns mammor som B L O G G A R? Som jämt måste berätta vad de gör? Gu' va' stressande.
    Kommentar från 80-talisten: Den digitala klyftan har aldrig varit större.
  2. Man måste inte göra så mycket saker med bebin. Bebisen behöver egentligen bara sina föräldrar tills den är kanske tre år! Men allt kan ju säljas med mördande reklam, va?  Så e de. Jaaa ... jag talar om (hon rabblar upp diverse babyaktiviteter) babysim ...
    Kommentar: Nä, men barnet kanske tycker att det är roligt? 
  3. Pojkar brukar ju gilla att rabbla upp bilmärken till exempel, ja det kan vara vad som helst.
    BVC-sköterskan: Ja, vi hade massa dockor hemma men min yngste (en son alltså) hittade ju en bil som han körde runt med i dockvagnen, haha! Ja de säger ju att sån't där är genetiskt.
    Kommentar: ... ja, det fanns bilar när Homo Sapiens kom till. Till och med de små neandertalarnpojkarna lekte faktiskt med bilar!
Jag vet inte om jag ska fortsätta gå på föräldragrupp. Det var jag och en mamma till, och tre personal varav en satt och bubblade lite godtyckliga saker, kändes det som. Dock är det intressant att se vad folk tycker. Ibland kan jag glömma bort att det finns rasister, köttätare, sexister, moderater o.s.v. så en reality check är alltid bra! Kan i och för sig gå ut på Familjeliv för det. Nå, vi får se!

4 kommentarer:

Ewonne sa...

hahahaha. ska på föräldragrupp på fredag, ska bli spännande att se vad det kommer för människor. har lite svårt för såna sammankomster, av förklarliga skäl.

Olga sa...

Haha, det är faktiskt hemskt. Ändå går man dit. Skräckblandad förtjusning.

daniela sa...

glömmer också ofta bort att det finns såna där rasister, köttätare, sexister, moderater o.s.v. :(
kanske ska ta och skaffa barn så man får en sån där "reality check".

Olga sa...

haha, ja det är en bra anledning!!!! eller "famljeliv"?