tisdag 20 september 2011

Alldeles prillig, blir jag (Göteborg, pun intended)

Det godaste snuset.
En sak som var bra med att sluta vara gravid var att jag började kunna dricka kaffe igen; denna häliga dryck. Jag yckte att det var "äckligt" under graviditeten. Det är dessutom härligt att kunna ta ett glas rödvin och så. Fisk och slemmiga ostar äter jag inte så det saknade jag ju inte. Något som jag har saknat men inte har börjat bruka igen är SNUS. När jag mådde illa i början var det inga problem att sluta snusa men nu börjar jag bli sååååååå sugen på snus igen! Får typ gåshud när jag känner lukten. Jag tänker på snus minst en gång om dagen. Men jag borde verkligen inte ... eller? Gngngngngng

3 kommentarer:

Olga sa...

Göteborgs Rapé No2 Lingon har en medelfyllig tobakskaraktär med tydliga inslag av lavendel och lingon, samt aningen örter och frisk citrus. Prilla som fyller ut under läppen. Är torr på ytan för låg rinnighet och fräsch känsla. Har ett fuktigt snus som ger en långvarig smakrelease.
*kåt*

Ewonne sa...

känner samma med cigaretter. (obs! kommer aldrig börja igen) slutade visserligen röka för läääängesen (6 år sen för att vara mer exakt), och har eg inte saknat det förrän nu, post-graviditet. men en lite cigarr på nyår kanske? då har jag slutat amma också (är planen alltså..ehm).

Olga sa...

Har också rökt i min ungdoms glada dagar men det är jag inte så sugen på cig alls. Snus däremot ... men cigarr är ju knappt ens halsbloss så det kan du lätt ta!! Jag har tänkt amma Kaj länge så det blir nog ingen snus. Jag får köpa sådant tobaksfritt.