fredag 30 september 2011

Älskar lådor verkligen

Har "organiserat" som en besatt. Sorterat barnkläder i okända storlekar vilka låg utströdda i Kajas rum/"kontoret". Kläderna har jag fått av min mamma och är bland annat mina gamla. Eftersom de är så gamla är cirka alla storlekslappar urtvättade, eller så finns de inte eftersom mamma har sytt dem. Jag får gissa lite eftersom jag inte har haft barn innan och kan veta hur stort 90 centilong är. Jag har nämligen köpt papplådor på IKEA så jag har inte kunnat fixa det innan. Kaja fick också en hög barnstol med bord och dyna som hon får prova imorgon. Jag köpte även barngalgar till ytterkläder och klänningar. I garderoben hänger till exempel en fuskpäls i stl 62. Hur gulligt? Annars har vi även rensat undan i städskåpet. Jag är helt i gasen och ba "Jag är hungrig! Ska vi äta och fortsätta??" så ba är klockan halv två på natten. Fail. Att Kaja inte vaknat och skrikit åt mig att komma till sängs? Hon är nog trött efter babysim, tur till närbelägen galleria och tur till IKEA.

Jag känner mig alltid lite hyperaktiv och koncentrationsstörd när jag organiserar och fixar. Blir typ manisk och kan ej fokusera. Har eventuellt ärvt min mormor manodepressivitet? Jippi ...?

Inga kommentarer: