måndag 26 september 2011

Skoskav och potatismos

Hur kan man få skavsår när man inte har skor/går? Det undrar jag på förekommen anledning.

Annars då - bävade lite för dagens föräldrakurs på tema "Kost". Dock var det vår egen BVC-sköterska som höll i't och hon är vettig så jag avslöjade när en annan mamma sade att hon bara åt fisk (och inte kött) att jag är uppvuxen vegetariskt och att jag har överlevt (hittills!!!!). Hon tänkte nämligen köpa kött och bara för att ge till sitt barn trots att hon inte äter det själv. "Han ska inte bli vegetarian alltså!!!!" Typ som att jag skulle köpa ägg- och mjölkprodukter till Kaja för att hon absolut inte skall bli vegan. Det känns ju jävligt konstigt. Jag tror inte att det är så många muslimer som köper gris till sina barn. Man ska ge dem det som man själv äter, tycker jag. Så Kajas första smakportion ska bli chips och 2.8:a. Nä ja ba skoja. Jag tror dock att det kanske ska bjudas på lite potatis- och bröstmjölksmos snart!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Mhm. Min BVC-sköterska började stamma helt nervöst när jag sa att våra barn får/ska få enbart vegetarisk kost. "Då måste du ju läsa på!" Man bara: JAHAAAA! Jag som tänkte ge ungen bara morot och inget mer i resten av livet.
Not.

Blir nog bra, det där, du!

Olga sa...

Haha ja, det var några veganer i Frankrike som hade ihjäl sitt barn. Det är inte riktigt min plan!!