torsdag 27 oktober 2011

SNORPARTY

Hey!

Vi har haft snorfest sedan helgen med lite feber, lite halsont och såklart mycket snor. Kaja har dock klarat sig och jag har försökt att vara noga med handhygienen och att inte pussa så mycket eller låta henne gräva mig i käften (hon gillar det). Det verkar dock som att hon blivit förkyld i alla fall för det rann en massa från näsan efter vår eftermiddagssovpromenad och hon snörvlade asmycket när hon ammade. Nu har hon vaknat nästan varje timme sedan hon somnade. Sist lade jag henne högt med kuddar (trots att jag är asrädd att hon ska rulla ned och typ plötsligt spädbarnsdöda sig själv om hon hamnar på mage) och gett henne koksaltlösning i näsan för att skölja bort lite snor. Imorgon ska vi tempa men det blir nog ändå inget babysim imorgon. Jag skiter i att jag är sjuk men när det är sorgligt för Kaja är det inte okej!! Dumma snor.

Vad kan man göra för att hjälpa en förkyld liten gris?

Jag kan ge ett tips som byteshandel; snyt er med våtservetter! Så skönt och lent när man är söndersnuten. Okej, Kajas pappa verkar inte göra succé i sovrummet så jag ska kolla om mina tuttar kan göra det. 

Inga kommentarer: