onsdag 9 november 2011

Rökiga korvar

Idag beställde jag och min syrra kött & ost för typ 600 spänn. En jävla massa korv, ost, pålägg och en 1,5-kilos skinka till jul. Jag hoppas att allt kött hinner komma innan vi åker på kryssningen så att vi kan njuta av lite kött på båten. Vi köpte köttet här: http://seitanfoods.nordicshops.com/ Kanske inte den proffsigaste hemsidan i stan men jag kommer säkert att köpa därifrån igen! Wheaty är ett av mina favoritmärken så jag hyser väldigt höga förhoppningar om detta! Företaget ligger i Göteborg och man kan beställa för avhämtning också så slipper man frakt. Tips Alva!

Annars fick Kaja prova kikärter och avokado för första gången idag! Kikärterna var inte jättemosiga (det GÅR fan inte att mosa bra själv?) men Kaja åt upp hela portionen i alla fall. Hon fick lite frukt till efterrätt och det sörplade hon i sig som vore det guld. Hon fick gröten till kvällsmat och den åt hon mycket av också och sover fortfarande så den mättar nog bra! Jag smakade lite på gröten och den var god. Lite mjölig kanske men fullt ätbar.

4 kommentarer:

Gunhild sa...

gör det?? va ska jag ta med till jul då???

Olga sa...

Asså. Jag o Jorre har beställt skinka på 1,5 kg. Tror inte vi måste ha något mer men det kan ju va kul med typ korv?? Kolla vad du tycker verkar gott!

Gunhild sa...

haha aaaaaaaaaallt!! kanske tar jag med mig göttbullar! så typsik svennyjul på det.

Olga sa...

Fast du borde köpa no-muh ost, typ starka och valnöts-. Kanske mer korv också hehehe.