tisdag 6 december 2011

En sak som stör mig är kvinnor som tycker att feminism är att göra det som killar gör. Ta över den manliga arenan och bryta ny mark. T.ex. har ju kriminaliteten ökat bland kvinnor vilket verkligen är under vår nivå! Jag råkade läsa en artikel i "Mama" där en kvinna ba "Nej jag ammar inte! Folk blir så upprörda enbart för att jag är kvinna! Ingen hade klagat om jag var man!"
Men REALLY? För det första kan ju män inte amma men ska man (haha) vara lika kass som en man för att det ska bli jämställdhet? Eller kan vi måhända uppvärdera kvinnliga grejer? Om man anammar männens "agenda" har de ju vunnit. (Ja det är ett krig.) Oj vad jag ej orkar skapa sammanhang nu men t.ex. så kan inte alla kvinnor bli [insert random välbetalt mansdominerat jobb] men vi kan höja lönerna inom kvinnodominerade yrken, typ vård och skola. Helt enkelt bara uppvärdera kvinnliga saker, från amning och kjol till undersköterskor. Kvinnor som ammar borde hyllas och beundrad och inte bli ett problem. Sedan när kvinnor hatar kvinnor som ammar. Nä då ... (Vet ej om något fattar något av detta. Det lät bättre i mitt huvud.)

Inga kommentarer: