söndag 12 februari 2012

Barndomsminnen

När jag läste Lisas inlägg om vegetarisk mat för barn så kom jag att tänka på när jag var liten och började undra vad kött var. Mamma berättade att det var djur som man dödade och delade i bitar och åt opp. Jag kunde inte tro att det var sant först. Det kändes helt sinnessjukt att någon ens kunde komma på idén att döda ett djur, och sedan äta det. Men nog om hur sjukt det är; jag skulle ju dela med mig av några roliga barndomsminnen. Here goes:

Jag och mamma var på BVC eller liknande. I ett väntrum i alla fall. När jag var liten hade (okej, har) jag tjocka röda kinder, stora ögon och linblont hår. En tant kom fram.

- Du äter minsann mammas köttbullar! utropade hon förtjust vid åsynen av mina tjocka kinder.
- Jag äter inte död ko, svarade jag.

Hur gullig/klok? Ca jätte.

En annan som inte hade förstått var kött kom ifrån var min lillebror Måns. Han kom in på toaletten när mamma var där och såg hennes mensiga binda.

- Vi kan ge den till Julia*! Hon älskar blodpudding! ropade han.

Aaaahhhahahaa vad äckligt/kul!

*Julia är min lillasysters (hans storasysters) kompis.

Inga kommentarer: