tisdag 7 februari 2012

JoBbA

Jag har ångest för var och hur mycket jag ska jobba. Vux eller SFI? När och hur? Egentligen är det väl lyxigt att kunna välja men jag får mest ångest över det. Ska jag jobba med samma sak som innan och mina gamla kollegor, samma stress och övertid, eller göra något som jag inte har gjort förut? Dock med färre och (förutom min kusin) tråkigare kollegor, men ingen stress överhuvudtaget ännu. Fast det kommer kanske att växa och bli en massa mer och bla bla. Hjälp! Blir koko av det här. Vill bli kommenderad. (Gud, nej. Fan vad jag blir ilsken när någon säger åt mig. Finns inget mer provocerande.) Men alltså. Vänligen skriv goda tips om livet i kommentarsrutan.

5 kommentarer:

Zahra sa...

Rent spontant tänker jag det med mindre stress. Fast att jobba med tråkiga kollegor är väl inte det roligaste valet heller.. Jobba med nåt nytt är väl ner utvecklande också, om man nu vill det. usch hatar valmöjligheter!

Misan sa...

Det är väl bra med lugnt till att börja med, nu när längtan hem till Kajgull inte tillåter övertid! Tror du inte att du kan börja på SFI sedan om det blir trist. Roligt också att vara med och starta ngt nytt:)Vad säger bukfiilingen?

Olga sa...

Det lutar åt det nya alltså! Tack expertpanelen!

daniela sa...

om det blir vux kommer jag att vara coola eleven som är polare med en fröken. så för min skull, välj vux.
(om du med vux menar komvux. om du inte menar komvux så tycker jag att du ska välja det som gör dig lyckligast. och stress och övertid brukar inte göra en så värrzt lycklig.)

Olga sa...

Komvux it is! Men på mitt företag, inte kommunalt. Kan lära dug spanska då! Är tydligen lärare i det. *host*