onsdag 28 mars 2012

Baby, did you forget to take your meds?

Kaja har varit en sur jävel och vaknat på natten i två dagar. Eftersom jag också är en sur jävel kände jag mig modfälld när jag skulle vara ensam med henne en hel kväll och hon bara skrek och pep och gnällde. Så jag tvingade i henne 4 ml Alvedon och kors i taket o.s.v. Ungen skrattar, leker själv, jagar katterna i gåstolen, äter och är sig själv! Så skönt. Vad skönt det måste vara för henne också. Hon måste ju haft riktigt ont (i tänderna, antar jag). Man ska väl inte trycka i bebin medicin i tid och otid men ibland så kan det behövas för både mammans och bebins välmående.

Sååååå sur innan Alvedon.

2 kommentarer:

Zahra sa...

Nu har ju Anya varit ganska dålig med hög feber osv men alltså LUGNET efter att hon fått alvedon! Både för henne & för oss.. Gillar inte ens att ta Alvedon själv men ibland är det skönt. Onödigt att ha ont.

Olga sa...

Ja verkligen. Så farligt kan det väl inte vara heller? Tror Kaja fått det en eller två gånger innan (och en gång på bb) så det är inte direkt som att jag övermedicinerar. :)