torsdag 15 mars 2012

Hår

Zahra länkar http://shitjamstalldistersay.tumblr.com/ och Jonna bloggar på samma tema här.

Jag rakar inte benen men övriga kroppen, och jag tycker att det är bekvämt! Det första jag gjorde efter förlossningen när mellangården hade läkt ihop lite var att raka mig, vilket jag längtat efter i flera månader.

Jag tycker absolut inte att det är fult/äckligt att ha hår, snarare tvärtom. Typ coolt. Dessutom måste ju fler tjejer ha hår för att reaktioner som de i länken ovan inte ska förekomma. Vardagsaktivism, typ.

För mig är det inte en utseendegrej. Oftast syns håret inte ens. Jag har sällan linne. Dessutom skiter jag lite i hur folk tycker att jag ser ut och strävar inte efter att falla inom någons norm. Jag tycker typ att man ska ha hår under armarna, om inte annat som ett statement.

Men alltså, känslan av krusiga sträva hårstrån som krasar mot varandra när man rör sig. :| Jag älskar inte den känslan.

4 kommentarer:

Maria sa...

Åh herregud. Läste hela tumblrtråden. Åh herregud.

Olga sa...

Jag vet.

Man saknat ord. Är det ett skämt? "Jag slår mun flickvän om hon inte rakar sig." " Det är därför jag skriker hota på stan."

Man ångrar sig lite att man satt ett barn till denna värld när man läser det.

L sa...

Men folk är ju helt galna! Jag ska odla skepparkrans i protest.

Olga sa...

Ja jag vet. Man vill nästan inte veta.