måndag 2 april 2012

Tabula rasa

Maria har råkat ut för en överraskning.

Jag ska berätta en grej så att det inte känns lika jobbigt (kanske).

När jag var liten (i blöjåldern fortfarande) vaknade jag tidigt och gick upp utan att min mamma märkte det. Jag klättrade upp på köksbordet. Blöjan var full av bajs. Den var således tung och ramlade av när jag ställde mig på köksbordet. Så där låg en blöja full med bajs och framför mig; köksfönstret. Tabula rasa. Jag hittade någon penna som jag använde som pensel och använde bajset som färg och målade hela jävla köksfönstret. Och det var ett stort köksfönster. Tredelat. Jag fick in bajs i springor och vrår och fan vet var. Mamma vaknade av stanken. Ett omfattande saneringsarbete krävdes förstås. Det låter kanske som "ett roligt minne" trots allt, men min mamma kan fortfarande inte ens dra på munnen åt det. Och då fyller jag ändå trettio i sommar. Så äckligt.

4 kommentarer:

Zahra sa...

http://i.qkme.me/35saex.jpg

Så ser jag ut just nu.

Maria sa...

Men varför vill mina kommentarer inte fastna? :/

Hur som - det här inlägget, det är inget annat än fantastiskt det.

Olga sa...

Dumma. Jag som älskar kommentarer!!! Hrmpf!
Roligt men äckligt. :D

Olga sa...

Hahaha Zahra, tänk på att jag var liten! Har inte samma attityd till bajs nu! *lovar*