fredag 18 maj 2012

Asket

Idag åt jag en kopp buljong och lite surbröd till middag p.g.a. inte sugen på någonting. Jag tycker jättemycket om att äta men kan inte förmå mig att äta något "äckligt" eller något jag inte är sugen på. Det är kanske bra.

En sommar när jag var fattig (okej, flera somrar) gick jag ned rätt mycket i vikt för det enda jag hade råd med* att äta var Willy's fullkornsspaghetti med ketchup och Oatly (havregrädde). Åt därför lite och sällan och oentusiastiskt. Ljuva studentliv! (Jag hade dubbla hyror och hade köpt mina katter den sommaren.)

När jag har pengar kan jag dock lägga hur mycket som helst (?) på mat och äter för mycket. Så mitt bästa bantningstips är att vara fattig!!!

Nä men det var inte det jag skulle säga utan att jag är
SKITHUNGRIG nu och sitter och väntar på hemleverans av trash food. Mår illa av hunger!

*snarare prioriterade jag väl öl och cigg men vad fan

2 kommentarer:

Ewonne sa...

Hehe, känner igen det där. Jag och min kille blåser lätt hur mycket pengar som helst på bra och god mat när vi har möjlighet. Men just nu blir det Euroshopperkaffe och Willys fiskpinnar pga dubbla hyror och annat "kul".

Olga sa...

Usch det är så tråkigt! Dock verkar det lite lättare att vara köttätare och äta billigt eller är jag ute och cyklar?