lördag 12 maj 2012

Hej ettårstjej!

Vilken dag va. Började med att väcka ungen med frukost på sängen.

Hon var dock jättetrött och ville inte vakna fast vi sjöng!! Haha.

Till sist vaknade hon, åt två jordgubbar och öppnade paket. Hon fick "bara" två på morgonen - Max bil och en bil. Boken var roligast.

Sedan bakade vi två sorters bullar, tårta och gjorde en fruktsallad.

Det var dock köpekakor men vem bryr sig. Min familj kom och min killes kompis, samt tre glada hundar. Vi åt bullar och babblade med mera. Kaja var mycket nöjd med fruktsallad och lite smakprov av tårta (mest grädde och jordgubbe) och lite bullkanter. Dessutom klappade alla runt bordet händerna på hennes kommando. Hon var så pass fascinerad att ... När hon började sura sjöng alla Ja må hon leva. Då knep hon näbb!

Sedan var det presentutdelning. Jag ska försöka komma ihåg allt hon fick nu då: gåvagn, hink med sandleksaker, bok med "I ett hus vid skogens slut", pussel, haklapp, cykelhjälm och cykelsits, bok med djurljud och svamp-pall. Så himla bra presenter!

Jag är dock rädd att hon kommer bli en bortskämd gris men än så länge är hon väl så liten att hon inte fattar.

Hur som helst var det en bra första födelsedag och efter risottomiddag däckade drottningen som en klubbad säl.

Det enda tråkiga var såklart att pappa inte var med. Under vårt sista samtal innan han dog pratade vi om Kajas födelsedag och han sade:
- Det vill man ju vara med på.
Nu blev det ju inte så.

2 kommentarer:

Ja, jag då sa...

Grattis lilla(stora) Kaja!

Olga sa...

Tack tack!