lördag 2 juni 2012

Inlägg nummer 1001!!!

Oj. Det förra rafflande inlägget var visst inlägg no. 1000. Kul att man uppmärksammade det o.s.v. Grattis i efterskott Du är en tjej!

Nu skriver jag på en datta min kille hittade i ett soprum. Glamouröst va? Den funkar bra men har tyvärr ingen sudda-knapp. Man kan inte få allt o.s.v. En bonus är att jag fryser väldigt mycket men den värmer mina händer så göttigt.

Varför fryser ho', undrar förstår den omtänksamme/uppmärksamme läsaren. Jo det ska jag berätta. Det regnar något så in i ... här men det hindrar inte en stalltjej som lovat ta hand om hästar. Jag drog således på mig gummistövlar och min (vad jag trodde var) regntäta stalljacka och åker till stallet. Regnbyxorna hade min kille glömt någonstans. I stallet går jag ut i först hagen och ropar på Wickie. Jag tänkte i min enfald att hon jättegärna skulle vilja komma in på grund av den ymniga nederbörden. Så var inte fallet. Hon sprang ifrån mig, och drog med sina kompisar som svishade förbi så jag nästan satte mig på rumpan. Jag blev irriterad och tänkte "skyll dig själv, hästj*vel. Jag gick till andra hagen där bebisarna går och de stod vid grinden och hälsade mig glatt. De hade inte riktigt fattat att de har en hel skog att gömma sig för regnet i, så de stod mitt på ett fält. Lille ponnyn frös så han skakade och Wilda var mest vild. Jag blev lite orolig och ville ta in dem men jag kunde ju inte gå med den ena och lämna den andra ensam i hagen. Jag vill inte gå med två unghästar själv på en regnig trafikerad väg heller. Ingen annan var i stallet och jag upptäckte här att min jacka var jävligt o-regntät och att jag var blöt på armarna och delar av magen. Eftersom jag inte kan ta in hästarna går jag till bussen utan tröja med bara blöta jackan och ett tunt linne och fryser som fan. Strax innan bussen ska komma ringer ägaren som är på kurs och har asmycket ångest över hästarna och skickar sin man till undsättning. Jag lägger in mat och halm i boxarna medan jag väntar på honom, och sedan går vi  och hämtar småhästarna. Jag får låna en tröja och det är cirka det skönaste jag haft på mig i hela mitt liv. Sprang omkring i linne (bröstvårtorna stod ut som gelehallon) och mössa och fleecevantar när hennes man kom. Helt normal stil.

Aja. Det var det typ. Det var väldigt skönt att duscha sedan. Hoppas inte Wickie fryser ihjäl inatt. Det ska liksom regna konstant till minst onsdag.

4 kommentarer:

L sa...

Stackare! Här är hett och kvavt. Stackars lilla Inès är helt kladdig. Jag premiärklippte hennes hår idag, mycket tjusigt!

Olga sa...

Oh! Hoppas man får se en bild snart.

Ja, jag då sa...

Vilken hjälte!

Olga sa...

Ja visst?