söndag 29 juli 2012

Finlandsfynd!

Tre ljushållare som jag fick av min onkel i 30-årspresent. Två gröna och en genomskinlig.
Muminmugg i emalj som Kaja kan få ha och kasta i backen, eftersom hon är rätt avundsjuk på våra kaffemuggar. (Förståeligt!)
Vanlig muminkopp; Mymlan och di små.
Marimekko-plåtburk, ett loppisfynd för €1.
Märkesnapp till lilla bebben. (Kaja fick också en muminnapp men den tycks ha förkommit, åtminstone står den ej att finna för stunden.)

Dessutom finns det (såklart) muminblöjor i Finland.
Hur mycket gulligare än alla svenska? 100 %. Dessutom miljövänliga, producerade i Finland m.m. Men nu är de snart slut.

Dessutom fick jag det här:
En bild på en symaskin! Ja faktiskt! Men jag fick även symaskinen fast det hade väl varit lite drygt att släpa den till Finland och tillbaka.

Snart ska jag börja producera grejer så det står härliga till. Måste först skaffa ett strykjärn samt kanske lite tyg?

5 kommentarer:

L sa...

Åh superfina grejer. Jag har också present(er) till dig och en liten till kajgull! Vald av Ines såklart.

Zahra sa...

Emaljmuggen!!! Vad fin. Vill åka till Finland nuuu!

Olga sa...

L: Ja jag är nöjd. :)))

Z: Gullig va? Och mer hållbar än porslins för små odågor. ;)

Maria sa...

Jag har varit sugen på att åka till Finland så länge och nu tippade jag verkligen över kanten. Måste dit och tjacka sådana där fina saker punkt nu!

Olga sa...

Haha gör det! Finland är fint!