måndag 23 juli 2012

Tattarbacken -12

Hej bloggie!
Nu är jag hemma igen. Jag är rätt trött, både som i sömnig och på grejer, men det är gött å va hemma.

Vår kattvakt har städat lägenheten asfint och bjöd på lunch när vi kom hem. Bästa kattvakten.

Jag ska bjuda på lite Finlandbilder. Det är mest på Kaja eftersom hon är sötare än jag. Bilderna är inte riktigt representativa eftersom det mest regnade men here goes:

Kaja har lärt sig ett nytt ord; smultron. En gång när jag trodde att hon sov i vagnen sade någon i sällskapet "smultron" och då hörde man ett "mmmmm!" från vagnen.

Mmmm!

Hon har även börjat uppskatta glass mer och mer. Här en pärontofulinepinne.

Det var snacks till motorbåtstävlingen.

Det har även inmundigats kantareller. Inte så lite heller.

Lidrets tak målades av några tappra.

Det här är muminkoppshyllan på S-Market. Släng dig i väggen, Ica!

Här skulle vi ut och ro. Kaja HATAR flytväst. Nästan lika mycket som cykelhjälmen.

Dock lyckades hon somna i motorbåten. I flytväst. Det skumpade och regnade. Aja.

Här ser vi min mosters f.d. segelbåt Mimi.

En solig dag badade Kaja ute i en bunke. Kul grej!

Helst hade hon hoppat i här men det fick hon inte för sin stränga mor!

Och här ovan ser ni en av Tattarbackens två igelkottar som äter fetaostsmulor.

Och den här utsikten har vi från sovrumsfönstret. Ej så ful.

Annars har Kaja lärt sig några nya ord (kroppsdelar) och blivit asbra på att gå jämfört med innan. Hennes femte tand har ploppar fram.

Själv har man blivit (?) fet och letargisk men det hör väl sommaren till.

8 kommentarer:

Zahra sa...

fina bilder! skrattade högt åt att kaja somnat i båten, haha. gulle!

Olga sa...

Först var hon ursinni sen ba "vad tyst det blev?" Haha. Tröttapa. Hon sov mer där. Det tar på krafterna att gå i backar hela dagarna. :)))

Eller nåt sånt sa...

"mmmm" Ha ha ha!

Olga sa...

Haha ha att hon legat tyst och fejksovit men när hon hör "smultron" så ba ... Haha. Hon gillar verkligen smultron. Och blåbär! Och jordgubbar!

Maria sa...

HEJ JAG HAR SAKNAT DIG!

Olga sa...

Hej Maria! Jag har saknat dig!! <3

Ja, jag då sa...

Tycker du är söt! Sådan dotter sådan mor kanske :)

Olga sa...

Aw vad gulligt sagt, Janna!