lördag 1 september 2012

5/5


Igår började vi med frukost och sedan begav vi oss mot Slottsskogen för mat och prat, det vill säga matning av knubbsäl och Humberdt-pingviner och prat om dem. Pingvinen är utrotningshotad, men sälen är tydligen "svår att omplacera" och inte utrotningshotad så hanen hade ett p-implantat. Det har man även på primatet i djurparker. Varför kan man inte ha det på människohanar undrar jag? Det kommer ju titt som tätt "nyheter" om att p-piller för män är uppfunna men det finns inget på marknaden så vitt jag vet.

Sedan gick vi vidare till Solrosen och åt gryta med mera. Även hallonpaj. Det var lite dumt för jag blev ASMÄTT och var ej så bra på att gå på stan efteråt, utan snarare plågades jag av diverse krämpor och gnällde. Men jag hann gå förbi Villervallas outlet och Färg & förändring innan dess.

Efter en vin- och chipspaus hemma skjutsade David oss i taxi till Gamla Ullevi och Leonard Cohen! Där var det hits från alla våra favoritskivor så alla blev nöjda. Jag grät inte den här gången!! Fick en asfin tygpåse också:

Sedan gick taxi David till Hagabion där vi fick asgod kryddaf tofu/svampgryta av Josefin trots att vi kom närmare midnatt. Vi avslutade med cappucchino mitt i natta! Kändes "vilt".

Därför var denna cooling vraken till ca 2 på natten då jag somnade med kläder och allt som en strandad val.

Nu bär det snart av till BLOGGDEJT! Mitt livs första. Är nervös!

6 kommentarer:

Eller nåt sånt sa...

Å, fin väska!

Olga sa...

Visst va? Chagallesque!

L sa...

Åh så härligt ni verkar ha det! Hälsa till ungdomarna. hur går det förresten att klara sig utan Kaj?

Zahra sa...

Är så avis på bloggdejten!

Fifi sa...

Kul att träffa dig, du var störtskön!

Olga sa...

Leila – Det går bra utan Kaja! Saknar henne såklart men är inte gråtig. ;)

Zahra – förstå det! Det var jätteroligt!!

Fifi – Detsamma! Roligt att ni båda var som jag tänkt mig. :) Annars kan man ju bli helt "oj var den så här"?