torsdag 6 september 2012

Ca 4 motorstopp på 80 minuter

Idag hade jag körlektion igen. Jag hade tänkt avboka den men kom på det för sent så jag var så illa tvungen att åka. Kände mig kass på att köra bil och var inte alls pepp på en 80-minuterslektion men det gick nog rätt okej i alla fall. Hon sade att jag lär mig snabbt och att vi ska åka ut i trafik nästa gång för hon 'kände sig inte rädd' när hon åkte med mig. Jag fick köra runt lite, växla upp, 'ratta', köra med bara koppling utan att gasa (det gick asfort, frågade sedan "Får jag bromsa?" Hon ba: "JA!"), backa lite och starta i lutning. Vi startade även i nedåtlut på tvåan. Woooow ... susar det i bloggosfären. Jag körde nog nästan i nittio och tränade lite på att inte ha foten på gaspedalen när jag växlar. Slut på intressant körlektionsinfo. 

Annan intressant grej; Kaja har efter Göteborgstrippen börjat gråta och skrika när jag går hemifrån, t.ex. till jobbet eller till en körlektion. Sedan vill hon hänga som en apunge på mig när jag är hemma. 

Annan korkad grej; när jag skriver på dattan trycker jag på mellanslag två gånger snabbt och blir lika förvånad varje gång det inte blir en punkt utan, just det, två mellanslag. Ajfåntönt. 

3 kommentarer:

Ewonne sa...

Eila har också ganska nyligen börjat med det där. Nu är hon visserligen lite sjuk så det kan ju bero på det också, men något säger mig att hon känner på sig att det är något underligt i görningen (BF om 14 dagar that is) och att mina tankar finns hos någon annan också. Har Kaja reagerat något på att du är preggo igen?

Eller nåt sånt sa...

Oj vad du avancerar med bilkörningen! Grymt! Själv tog det 40 lektioner, massa pengar och tre uppkörningar..

Olga sa...

Ewonne – nä utom att hon slår mig på magen så tror jag inte att hon fattar. Min syster får barn i oktober. Kanske förstår hon lite då. :P

Ang. bilkörningen – jag känner mig jättedålig på det men det kanske är snabbt, haha. Tycker jag hör dumma fel hela tiden bara.