måndag 10 september 2012

Valnötspasta m.m.

Skulle blogga innan men ... somnade. Ovanligt. I alla fall har jag haft en mysig helg.

Eller, lördagen började med att Kaja ramlade ur sängen med huvudet först. Jag skrek, hon skrek, men det gick bra. Senare blev hon biten av en av katterna så att det gick hål. Det var inte så roligt heller. Den katten är lömsk och har klöst henne en gång innan.

På lördagskvällen hade vi middag hemma för en kompis som snart drar till Sydamerika i ett år (igen). Inte så många (någon?) av mina kompisar har barn så Kaja får all uppmärksamhet av alla. Hon, och jag, tyckte att det var mycket trevligt med middag.

På söndagen fick jag sovmorgon till 11:09 och när jag steg upp stektes det brunch! Sedan åkte jag till stallet och Kaja var på museum/lekdejt med sin moster. I stallet kom en annan häst fram till mig och ville gosa jättelänge. Grät nästan av gull (är hormonell och blödig).

Sedan stack jag och W ut i skogen och W ville bara galoppera så då fick hon det. Det gjorde lite ont i magen av traven men galopp/passage gick bra. Höll även på att ramla av när jag satt av för att magen "fastnade" på något vis. Så ovärdigt.

Nu ska jag sova, igen. På torsdag åker vi till Frankrike!!! Iiih!

2 kommentarer:

L sa...

Kaja kan få rida i parken där vi såg damerna gå "marche nordique"! Finns både karuseller och ponnyridning. Dom som dricker öl kan få det också. Något för alla smaker. Hej och hå vive la france.

Olga sa...

Ja hon skulle bli ÖVERLYCKLIG om hon fick rida!