söndag 7 oktober 2012

God natt!

Jag bara måste dela med mig av kvällens nattning. Kaja hade under sin dagssovstund varit "busig" och stått upp i sängen och kastat nappen i huvudet på sin tålmodige far, och hånfullt skrattat när han blev sur. Han gav upp och fick henne att sova en kort stund i vagnen till sist.

De åkte sedan på extrababysim (vilket Kaja blir jättetrött av) så redan under middagen satt hon och gäspade och surade. Jag gick och lade henne runt en timme tidigare än vanligt eftersom hon var så trött och då började hon igen att stå upp och kasta nappen på golvet och säga "Tutt!? Oo-oo!" (Tutt=napp) och skratta när jag lade henne och kasta nappen och babbla.

Jag blev lite irriterad men tänkte ta tillfället i akt att hämta hennes fleecepyjamas eftersom det är så kallt i vårt sovrum. När jag kom tillbaka LÅG hon ned, TYST. Jag tog på pyjamasen, sade godnatt och gick ut. Hon somnade. Jag och hennes pappa satt helt pirriga i soffan och ba "Tror du att hon sover?" *fniss*

Hon pep till en gång så jag gick in och stoppade i tutten (nappen alltså) och nu sover hon fortfarande och vi dricker te och ser på teve. Jag kan leva med den här sövningsrutinen, helt klart.

2 kommentarer:

Zahra sa...

Vad hände liksom? :O

Anya säger BA!! till napp. Roligt att de säger helt olika!

Olga sa...

Fast hon vaknar VARJE natt nu för att hon är täppt och hostig. Vidrigt.

Napp heter tutt på finlandssvenska så jag säger också det , hehe. Min innan Kaja pratade gjorde hon ett pussljud för napp. :)