torsdag 25 oktober 2012

Hon har lite svårt med uttalet av s

Oh lord. Idag var jag och Kaja ensamma på babysimmet (som i utan pappan) och det går vanligtvis jättebra eftersom Kaja ÄLSKAR babysim och är mycket samarbetsvillig. Inatt sov hon dock mellan 21:30–7:15 vilket är ca 1–2 h för lite, vilket märktes.

Något av det första som hände i bassängen var att Kaja bajsade så jag var tvungen att rusa upp och "sanera". Tänkte att det vore smart att tömma simbyxorna i toan men ... det blev vatten och uppblött bajs på hela golvet. Jag spolade av Kaja i handfatet. Hon skrek, hysteriskt, först för att vattnet var för varmt och sedan för att det var bajs överallt. "Bajsh! Bajsh! Kakka! Buääää!" lät det. Duschade av henne med mycket tvål och tvättade simbyxorna så gott det gick. När vi kom ned igen var det 7 minuter kvar av lektionen. Då lyckades hon krångla in benet i ett handtag och fastna. Nya skrik.

Ja, och sedan skrek hon i duschen, och när hon lugnat sig tog jag av henne simbyxorna men det skulle jag INTE ha gjort. Nya skrik.

Vi tog oss hem utan fler skrik och nu sover hon sedan strax efter elva. Hoppas hon fortsätter någon timme till så hon är lite roligare i eftermiddag.

4 kommentarer:

L sa...

Stackars lilla kaja! Det är inte lätt att vara liten. Ines bajsade i badkaret en gång och det var minst sagt en delikat upplevelse...

Olga sa...

– Det löser sig, sa han som sket i badet!

Eller nåt sånt sa...

Åh gud, blev helt matt av att läsa detta! Och att vara höggravid ovanpå detta. Respekt.

Olga sa...

Haha puss. Har kommit över det nu!! ;)