tisdag 16 oktober 2012

Okej barnmisshandel, men det var hon som började

Jaha, även ikväll sitter jag och googlar syskonvagnar och läser på mitt favoritforum Familjeliv* – för engagerade mammor utan andra intressen/sysselsättningar är ÄLSKLINGS_UNGEN. Nä spyr. Var på vippen att köpa ett test på syskonvagnar som Råd & Rön gjort men jag kom på att jag kanske kan låna tidningen på biblioteket istället.

Idag satt jag förresten i soffan och pustade ut efter jobbet. Plötsligt bet Kaja mig skithårt i tån (pektån) så jag sprattlade till eftersom jag inte alls var beredd (kollade på min telefon *host*), och sparkade in henne i soffbordet! Jag fattade inte alls vad som hänt förrän hon satt och grät på golvet. Jag var tvungen att fråga om jag faktiskt hade sparkat henne. Min strumpa var alldeles blöt och jag är fortfarande lite öm i tån så hon fick ett bra tag, verkar det.

Jag tror inte att hon slog sig (mer än hon förtjänade), för hon slutade gråta efter en stunds kram och klapp. Vårt soffbord är inte så tungt/vasst heller. Det är typ gjort av Ikea-sågspån eller liknande. Vi får se om hon slutar bitas nu. Antagligen inte, eftersom att bitas och rivas är det roligaste hon vet (tänk Lilla My).

*Klickade mig även in på annawahlgren.com. Till mitt försvar var det inte för att läsa om hur man plågar barn (kan redan, se ovan) och gör att de känner en enorm hjälp-/hopplöshet, men ändå. 

2 kommentarer:

Etta sa...

Min kompis köpte en City Select syskonvagn, och är supernöjd. Hon tycker att fördelarna med den är att den inte är så bred, så det är inga problem att ta sig runt i stan. Dessutom kan man plocka om de olika delarna i princip hur man vill, och tar man bort den ena, och har bara t ex en liggdel på så är den inte jättestor. Trots att den är rätt lång blir den lättstyrd då hjulen fram är rörliga.

Olga sa...

Ja det var ju bra att man kunde ändra som man ville men den kostade 9500:- (ny), vilket är rätt dyrt tycker jag. :/ Sen är framhjulen rätt små också. Men tack för tipset!