fredag 26 oktober 2012

Per Ström njuter

Två tjejer pratar om feminism och jag tjuvlyssnar. Först tyckte jag att det var lite gulligt och ba "aaaw", för att de ba "Det är jättedåligt att lönen är låg och att kvinnor dubbelarbetar!" och andra 'rätt uppenbara' saker. Men ändå, good for them att de börjat förstå lite av patriarkatet o.s.v.

Fast sedan började den ena tycka att Paolo Roberto var smart eftersom han kallade sig "jämställdist". Det kan ju "skrämma iväg killarna" att kalla sig feminist, eftersom de kanske tror att tjejerna vill bestämma då. Då tyckte jag inte längre att de var gulliga utan villa bonka deras huvuden i något hårt.

Det är inga barn alltså, utan unga vuxna som jag tror läser till lärare. Jag känner lite att jag lever i en bubbla. Jag trodde vi kommit längre.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det vore ju fruktansvärt om både killars och tjejers rättigheter ingick i det vi kallar jämställdhet!

Olga sa...

Mog1 att vara anonym. Killar har redan allt.

Spov sa...

http://www.youtube.com/watch?v=eFop4ljBA9s

Inte så jävla härlig. Jag fattar inte ens varför han får komma till tals.

Spov igen sa...

... för att inte tala om kommentarerna nedanför klippet. Så, då har man fått dagens ilskedos. Ska kolla på roliga klipp resten av kvällen.

Olga sa...

Älskar att jag fått min första hatkommentar på detta också (inte av dig alltså).

Kolla youtube sen, har lektion nu. *host*