lördag 13 oktober 2012

Syskonvagn - en följetong(?)

Vi köpte en Teutonia Team Cosmo på Blocket som skulle gå igenom vanliga dörrar (79 cm bred) men det visade sig att våra dörrar inte går att öppna 180 grader utan kanske bara 90 grader och då blockerar dörren ca 5 cm av dörröppningen och därför gick inte vagnen in. Okej. Det var en fin vagn inklusive mjuklift så det var lite tråkigt. Kaja älskade den.

Vi sålde vidare vagnen på Blocket och fick samma pris som vi gav så det gjorde inte så mycket, trots allt. Nu har jag dock hittat en vagn på Jollyroom, Beemoo Premium syskonvagn. Dessutom med lite rabatt, så det blir ca 6000:- för vagn+liggdel till bebin.

MEN! Jag har ingen aning om den är bra? Mina krav är att jag kan ha barnen mot mig (bakåtvända) och att den ska gå igenom dörrar men tänk om det är "något konstigt" med vagnen? Google hjälper mig inte alls. I min desperation gick jag till och med in på Familjeliv (alltså skaffade inget konto eller så!!!), där det finns "allt" men det enda jag hittade var någon som frågade om den var bra. Inga svar.

HJÄLP! Vad tror ni?


6 kommentarer:

L sa...

Åh vilken tuff vagn! Kaja kan bonka grejer i huvudet på lilla bebin! Den är inte ostabil och välter lätt med bara tre hjul? Fin! Ser praktisk ut!

Olga sa...

Fast det är fyra hjul!! Ett syns inte på bilden men om du klickar på länken så ser du.

L sa...

Men då så! Köp den!

Olga sa...

Ja kg har mejlat om mått. Får se hur stor den är men det känns lite osäkert med ett "okänt" märke.

Ewonne sa...

Svarade på din fråga nu i min blogg, men svarar här också pga osade lite panik i ditt inlägg. Vi har en mountain buggy, köpt begagnad från blocket för 1600 kr. Har dock bara Astrid vänd mot mig, Eila som sitter är vänd från mig. Jag är dock jättenöjd med vagnen, tycker den är jättesmidig att köra, går in genom alla dörrar/bussar/tåg jag åkt hittills.

Olga sa...

Ah ja, jag har sett den men vill helst ha båda mot mig. Tack för ditt svar!

Jakten fortsätter. Eller så tar jag den där meemoo eller vad den heter.