söndag 11 november 2012

Blåbär och San Miguel

Idag lurade Kaja mig. Med flit, alltså. Hon satt och åt yoghurt med hallon och blåbär till efterrätt och så sade jag "Får mamma smaka?" (Ja, jag kallar mig för 'mamma'. Så djefvla fult.) Då sträckte hon fram ett blåbär mot mig, och jag sträckte mig fram för att äta opp det, men precis då jag skulle gapa stoppade Kaja det i sin egen mun snabbt som attan, och skrattade! Hon har också lärt sig säga "busa" (uttalas bussa) och haft en liten släng av bita- och klösa-sjukan idag.

Själv har jag varit på Ikea med min syster och Rut som fyller en månad idag, för att fullfölja barnsrumsprojektet, men det gick inte så bra eftersom hyllan jag skulle ha inte fanns i lager. Jag kollade till och med innan jag åkte. Så irriterande! Jag var såklart tvungen att tröstköpa ett cirkustält, glöggmuggar, julpapper, servetter med julgranar, en kudde till bebin med mera. Billigt, var det inte. Nu ska jag dricka San Miguel 0,0 % som jag fyndade på Willy's och kanske glo på nå't. Hej!

2 kommentarer:

Misan sa...

ÄÄÄlskar att spendera?!?

Olga sa...

Mest vill jag bara få det fixat hemma. Vilket inte gick! Grr!