torsdag 6 december 2012

Snökaos

Igår gick jag till jobbet eftersom jag missade bussen, men jag kom ändå för sent. Det blåste, snöade och var oplogat här och där. Jag tröstade mig med att jag skulle åka buss hem, men, haha, då ställdes all busstrafik in efter 17:00. Kul. Fick pulsa hem med ryggsäck, tjockismage som drog ihop sig varje steg och nylonstrumpbyxor. Kände mig som Frodo när han går över berget, ni vet? Idag på väg från bussen halkade jag där det var blankplogat och slog i knät rätt hårt. Aj aj.

Apropå ingenting har Kaja börjat kalla bebin i magen för Pia. Det var väl inte riktigt det namnet jag hade tänkt mig.

5 kommentarer:

Maria sa...

Pia alltså!!!

Eftersom att få ett syskon tydligen är att likställa med känslan av att ens partner kommer hem med en ny man/fru så är det väl inte mer än rätt att Kaja får bestämma namn?

Misan sa...

Pia=bebi? Hen får väl heta det i andranamn likväl som din syster heter Annika enligt dina önskemål!

Olga sa...

Haha ja, Pia. Fattar inte vad hon har fått det ifrån ärligt talat. Min SO-lärare på högstadiet hette Pia men annars har jag ingen relation till det namnet.

Pia är bebin, ja.

L sa...

Jag tycket också att Kaja ska få välja andranamn! Jag känner en väldigt trevlig Pia.

Olga sa...

Ja just det, din Pia är rar.