tisdag 29 januari 2013

Det rafflande livet som två-/småbarnsmor

Igår var lilla 3,14 en riktigt krävande liten bebis. Hon skulle BARA ligga vid tutten hela tiden. Hon gav även prov på hur hennes skrik låter vilket vi knappt hört innan. Jag satt i linne till typ fyra på eftermiddagen då jag fick duscha, hänga tvätt och dammsuga hastigt (gäller att unna sig när man har tid). På kvällen fick jag henne också att sova i sjalen trots initiala protester. Då passade jag på att plocka i köket. Ah!

Dagen slutade härligt med att jag hittade ett stort torkställ för 50 kr på Blocket som min kille och Kaja gick och köpte. De köpte även kakor och snax så ni ska tro att jag mådde.

Pia sov snällt på natten igen. Jag var uppe och kissade vid ca 4 så då väckte jag henne och ammade men hon somnade genast om efter det.

I förmiddags var vi på återbesök för nyfödda på sjukhuset. Min snälla syster/chaufför körde dit mig och Pi bara sov i babyskyddet, på undersökningsbordet, i väntrummet osv. Hon var nästan uppe i födelsevikt (1 % viktminskning) och hörde på båda öronen och vi fick idel beröm.

Sedan spydde Pia på overallen på väg hem (utan att vakna ...) så jag bytte om på henne men hon sover gött fortfarande. Kanske var gårdagen så sur för hon kämpade med att få mjölken att rinna till och nu är hon sitt vanliga, harmoniska sov-jag? *hoppas*

Vrålåket. Tre gånger så stort som det gamla! Fan vad här ska tvättas nedspydda bebikläder!

Zzzzzz.

Inga kommentarer: