onsdag 9 januari 2013

Duscha=kul

Ett av de mysigaste ljuden jag vet är när jag hör Kaja och hennes pappa "bussa" i ett annat rum och Kaja skrattar och tjoar. Som nu när hon duschar med honom och jag hör glada skratt från badrummet.

Dagen har faktiskt inte varit bara dryg, utan vi hade mysigt syskonhäng här också eftersom min bror låst sig ute och min andra bror tagit sovmorgon till klockan två och inte öppnade. Vi åt pasta och kladdkaka.

Kaja har matvägrat de två senaste dagarna. Det enda hon velat ha är frukt, godsaker och lite yoghurt. Hon ville inte ha pasta heller, men efter en bit kladdkaka åt hon faktiskt en hommousmacka och till middag åt hon som vanligt igen, phew. Pappas extra fettiga/gräddiga potatismos med falafel och ärtor/majs samt knäckemacka gjorde tricket. Sedan spottade hon ut ett äpple över köksgolvet under glada tjut.

Imorgon ska pappan jobba igen och jag ska vara ensam hemma och underhålla Kaj Partaj i många härliga timmar. Hoppas att jag är lite piggare och mindre snorig så jag orkar vara lite snäll och rolig.

Imorgon är det dessutom beräknat födelsedatum men jag väntar som sagt gärna lite till. Jag känner mig lite "ur form" på grund av förkylningen.

Inga kommentarer: