lördag 5 januari 2013

Getter och sånt

Idag på förmiddagen var Kaja och jag på 4H-gården. Tyvärr hade fåren muneksem så man fick inte klappa dem, men getterna var som tur var friska så vi hängde med dem ett tag. Kaja är fortfarande "reserverad" mot grisarna och korna. Dock vågade hon gå nära korna idag vilket är ett framsteg. Något som hon inte är det minsta reserverad för är hästar ... Hon rusade fram till ett litet russ som två tjejer gjorde i ordning för ponnyridning. Russet gav Kaja en buff i ansiktet och jag fick hålla Kaja tillbaka för att hon inte skulle springa in under magen på hästen. Sedan fick Kaja rida ponnyridning; ett varv runt gården för 20:-. Det var roligt så länge det varade, men hon fick ett litet utbrott när hon måste sitta av och andra barn skulle rida på ponnyn. Såklart. Sedan fick hon ett stort utbrott när onda mamman (jag) tyckte att det var dags att gå hem och sova. Min granne var där med sina barnbarn och bevittnade när jag bältade fast Kaja i vagnen. Nu har hon sovit gott i över två timmar dock så jag tror att onda mamman ändå hade rätt i sak.

Ja, och jag tänkte förstås dammsuga och skura när Kaja sov ... men jag har mest druckit kaffe, ätit choklad och läst tidningen. Men jag har faktiskt städat lite i köket, tömt och fyllt tvättstället med en maskin samt satt på diskmaskinen. Men man måste ju få lite kaffepaus å. Det kommer jag ju inte så sedan när Pia kommit, så det gäller att passa på!

2 kommentarer:

Rosa sa...

Du måste vila hela tin nu! Så du orkar. obs VIKTIGT!

Olga sa...

Haha jag vilade ju i ca 2 timmar. Det var skönt att komma ut i solljuset. Kaja blinkade som en vampyr. Fik dåligt samvete. :P