tisdag 29 januari 2013

K*k

Efter förmiddagens flyt var eftermiddagen lite ... drygare. Kaja somnade i vagnen efter hennes och pappans biblioteksbesök, och somnar hon i vagnen sover hon inte i sängen sedan. Hon var inte så jävligt i och för sig, och somnade tidigt men åt dåligt och var lite härjig och sådär. Man fick underhålla med bad och Mumin på youtube så gick det.

Men jag har varit så irriterad på mitt jobb. Jag tog ut två semesterdagar i slutet av december för att få lite extra cash i januari. Jag borde enligt mina beräkningar fått ca 2000 kr. Så fick jag in 112 kr på kontot. Så jag mejlar. Och de på lönekontoret ba: " Det är rätt." Blev så irriterad/matt/ursinnig. Det är en jävla idiotförklaring och samtidigt är jag helt maktlös känns det som. De hittar på någon regel. Grejen är att förut gick det att ta ut semester fast man var föräldraledig, men det verkar de ha tagit bort som en liten överraskning. Men; VEM FAN TAR UT TVÅ SEMESTERDAGAR FÖR 112 kr??? De måste väl fatta att något blivit fel? Åååååh vill slå den lobotomerade apan som svarade på mitt mejl. Spännande blodtryckshöjande fortsättning imorgon förhoppningsvis.

Imorgon ska vi även prova att gå ut med båda barnen i nya vagnen. Vi skulle göra det idag men eftersom jag satt i soffan och ammade/grät och var matt och maktlös (se ovan) blev det inställt.

Eftersom jag inte har några pengar (se ovan) får jag bara köpa hemmorojdsalva imorgon. Inga amningslinnen och DEFINITIVT ingen Ergobaby!

High life!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ville skicka en såndär hjärt-symbol, men jag vet inte hur man gör! Elvira hälsar till kusinerna. Kram Joppe (tesse tipsade om din blogg)

Olga sa...

Haha vad roligt att du läser här! Man gör bara en större än-symbol < och en 3 (trea).

Voilà ! <3