tisdag 19 februari 2013

Bärsjalen och Bamse made me do it

Oj, jag har visst inte hunnit blogga på ett tag. Sånt som händer när man ska vara ensam med två små gullhjärtan. Jag tänkte berätta lite om det nu eftersom det är det enda som händer.

Det som jag kan säga är väl att det har gått bra, för det mesta. Mina krav är typ att Kaja inte ska vara uttråkad utan få komma ut, barnen och hemmet ska vara rent och alla ska vara glada hela tiden. Så har det inte varit. Kajas utevistelser är lite svåra att få till, för när allt är klart med frukost och bajsblöjor och kläder och tandborstning och amning och overaller och what not så är klockan så mycket att det typ är tid att lägga Kaja för middagssovet. Så, det har varit små trötthetssammanbrott från Kajas sida och ilskefrustration från min och några dödsångestskrik från den yngsta familjemedlemmen men det har gått helt klart över förväntan. Det har inte varit några utbrott från bägge barnen samtidigt, till exempel. (Det vill jag tacka bärsjalen och Bamse-DVD:n vi fick av storkusin Leila för.)

Okej, det har bara gått tre dagar och mamma var här en. Det kommer säkert sämre dagar, men även bättre! Och det blir bara ljusare och varmare, När vi får lite rutin och blir snabbare på förmiddagarna blir det nog riktigt bra!

Nu vaknade stora barnet, hej!

Inga kommentarer: