torsdag 28 mars 2013

Gullungar

–Där syster Pia!

Mina små gryn har varit så himla rara och väluppfostrade idag. På riktigt alltså! Inget ilskeutbrott från någon av oss på hela dagen.

Bägge två sov samtidigt ett tag (1,5 h) fast det plingade på dörren och så vidare. Kaja har fått mat i tid. Jag dammsög och skurade under Kajs matstol. Och, håll i er, duschade, när bägge två var vakna! Vilka små underbarn va? Vi gick ut på eftermiddagen istället för förmiddagen och alla var nöjda och glada med det upplägget. Det är mycket mindre stressigt så.

Ilon började förvisso dagen med att sprutspy rätt upp i sitt öga men det var nog mest jobbigt för henne.

Jag ska minnas den här dagen någon gång när Kaja har utbrott och matvägrar, och slår Ilon när jag ska amma.

2 kommentarer:

Jenny sa...

jag är helt ny i vagndjungeln, men får man fråga vad ni har för vagn? Ser ut som en sån jag tror att jag letar efter...

Olga sa...

En Bugaboo Donkey Duo! De är dyra i Sverige så jag rekommenderar att du köper en från Nederländerna om du ska ha en sådan. :) Jag är nöjd med funktionen och "körbarheten" (stora hjul). Selen och sitsen är lite liten. Hur stort är det stora barnet?