fredag 29 mars 2013

Lång jävla fredagen

Den här dagen har ett barn skrikit och spytt som huvudsyssla. Det andra har möblerat om och tränat på att kasta mat. När min kille gick till affären kastade hon mat som bäst. Jag kunde inte avstyra pga ammade pga skrek nåt så in i om jag inte gjorde det OMEDELBART. Då hoppade en katt upp och muckade! Var tvungen att jaga ut. Stora barnet skiter. Det är säkert därför hon inte villa äta, utan kasta, maten. Jag lyfter upp lilla på axeln för att rapa. Hon spyr ned mig och sig totalt. Allt på ca 2 minuter?

Tack Herren för dina prövningar. Har lidit med dig idag. Och nu tittar jag på en spännande film som heter Bibeln och är hungrig.

/Den gudfruktiga

2 kommentarer:

Ewonne sa...

Det här med att de jävlas när man ammar/flaskar lilla barnet - fy fan vad jobbigt det är! Känner mig så maktlös när Eila klättrar upp på köksbordet, trashar saker och kastar mat/min telefon osv när jag sitter och matar Astrid. Och så blir man arg så in i, skriker och sen ångrar man säger och gråter inombords för att man är en så jävla sur mamma :(

Olga sa...

Försöker stänga in Kaja och sätta på något att kolla på. Brukar funka oftast. Men ...