lördag 6 april 2013

Mer tid?

Det är lustigt, men innan jag fick barn tyckte jag att bytet från sommartid till vintertid var härligast. Särskilt om man försov sig var det skönt att kunna dra av en timme.

Nu när jag har två barn tycker jag tvärtom. Det är aslyxigt med en timme plus! Kaja vaknar åtta istället för sju och jag kan lägga henne en timme senare på eftermiddagen så vi hinner göra något på förmiddagen. Fantastiskt!

Egentligen borde det väl inte bli mer tid, men det var hur som helst RÄTT SKÖNT att sova till nio när jag hade filmkväll till ett på natten.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Här är det noll skillnad. Dvs rätt tacksam för sommartiden så det inte blivit fyra vi kliver upp helt plötsligt

Olga sa...

Aha men de vaknar inte en timme senare då? Typ om de brukade vakna sex vaknar de sju?