lördag 8 juni 2013

Längtar till torsdag

Jag jobbar just nu 20 % hemifrån med min nya befattning på mitt gamla jobb. Det är ganska svårt att jobba med en ammande bebis och en trotsig tvååring. Jag skulle inte rekommendera det, men nu är det som det är. 

På onsdag ska jobbet på en konferens och min chef frågade om jag kunde vara med en halvdag, och jag svarade ja. Det som jag inte fattade var att jag skulle prata för alla 155 deltagare i 1,5 timme. Har "lite" ångest inför det. Har inte ens riktigt fattat vad jag ska säga. 
   
Något annat jag har lite ångest för inför det är att lämna bebisen ensam. Alltså som i utan mig. Jag kommer säkert vara borta minst sex timmar och hon äter inte ersättning. Jag har börjat prova med gröt och hon är varken entusiastisk eller anti, men hon kan ju inte äta massa gröt från att typ ha ätit en tesked två gånger. Jag ska såklart prova pumpa också. Många bäckar små ...

2 kommentarer:

Fifi sa...

Du är tuff!

Olga sa...

Haha. Har ju (tyvärr inte) gjort det än ...