söndag 2 juni 2013

(Sanitära o)lägenheten röjs

Smuts överallt. Så grova mängder kladd, spaghetti, päls, grus, hårstrån, små djur-/barnspyor och blomblad, men mest odefinierat äckel. Jag tänker att när Kaja börjar föris kommer hon äta en måltid där och kladda ned deras golv istället. Det får mig att stå ut. Fan vad rent folk utan barn/djur måste ha det? Lite gulliga dammtussar under sängen ibland som de dammsuger upp medan eftermiddagskaffet bryggs färdigt. Jag kanske skulle bli moderat och börja ha betjänter här ibland som städar medan jag gör "något kul" som att åka en sväng i lyxyachten eller skjuta rävar till min nya päls eller vad moderater nu har för hobbies. Så kommer jag på att jag inte har råd. :( Ska googla robotdammsugare nu. Och gråta. Och amma såklart. Alltid amma. 

8 kommentarer:

Lisa sa...

Ja, du käre värld. Kan trösta dig med att det åtminstone är lika smutsigt hemma hos oss. Jämt. Cirka. Men köp ingen robotdammsugare! De funkar ändå inte. Eller jo, de funkar lite, om man tagit bort alla leksaker, alla mattor och inte har några trösklar. Men om man väl gjort det kan man ju lika gärna ta fram vanliga dammsugaren och dammsuga lite snabbt? Tycker roboten är en rätt meningslös utgift. Hade hellre (så här i efterhand) lekt moderat för en dag och lagt de pengarna på en storstädning av städfirma istället. Krampårej!

Olga sa...

Tack gulle du. Nä, robotdammsugare är nog för bra för att vara sant. Dessutom är det lika mycket kladd och mat som damm, och det går ju inte att dammsuga upp kladdig spaghetti. Ska titta lite på moderat-alternativet när jag blir lite rikare i höst. ;)

L sa...

Kastar kajagull maten på golvet? Under ines stol är det relativt rent, här ser det ut som fan av andra skäl. Jag tycker inte det finna tid att städa heller!

Olga sa...

Ja kastar och tappar och så ramlat det lite, VARJE dag. Skulle alltså behöva städa och skura varje dag men det is jag ej.

L sa...

Du får skaffa en hund eller en minigris!

Olga sa...

Tror de råddar så det går på plus minus noll.

Maria sa...

Under dagens middag hällde Bossa en burk majs över sig. Sedan "råkade" hon välta ut en tallrik jasminris med korvstroganoff på kökssoffan och över golvet. Det spelar liksom ingen roll hur ofta vi (jag) dammsuger och torkar, det är som att hon älskar att "fylla det vita arket" när golvet är rent.

Olga sa...

Usch ja. Blir ursinnig men det hjälper ju inte. På något vis ändå skönt att höra att fler har det likadant.