fredag 5 juli 2013

Otillräcklig

Jag är så stressad över allt nu. Vi åker på måndag och det är ännu inte klart med kattvakt. Jag har hittat en kille på Blocket men det känns lite läskigt och dyrtmed en främmande hemma hos sig, hos sina katter. 

Sedan jobbet. Jag skulle ha jobbat 16 h denna vecka för att bli klar med det mesta innan jag åker, för när jag kommer hem har jag bara tio dagar för att bli klar med ALLT. Har inte hunnit jobba 16 h och är inte nära på klar ... 

Idag hade jag körlektion och körde på landsväg för första gången. Jag tyckte att det var rätt läskigt och körde 40 km/h trots att det ju är 70 km/h på landsväg. Det var till och med 90 km/h på en sträcka. Det krävs så lite för att någon ska dö i sådana hastigheter. Vet inte ens om jag vill ha körkort eller köra i typ 110 km/h? 

Och sen ska man hinna gulla med barn, städa, springa, tvätta, packa, laga mat och what not också. Känner mig otillräcklig som människa just nu ...

3 kommentarer:

Olga sa...

Inte Blocket. På Grannar såklart.

Maria sa...

Jag med! Otillräcklig. Och jag har inte alls så där mycket att göra som du har. Hoppas att det lugnar sig för dig snart och att du hinner med allt.

Ps: när jag jobbade som pressansvarig för Rix FM-festibaow en sommar så körde vi runt i hela Sverige och alla som jobbade med festivalen och vissa artister retade mig för att jag körde så långsamt/defensivt ("som en kärring HÖHÖ"). Sedan så åkte en av männen i husbandet dit för fortkörning och fick körkortet indraget efter att vi varit i tennisveckan i Båstad och gissa vem som skrattade sist och bäst då! Ha, kunde de ha.

Olga sa...

Inte konstigt att typ 10 gånger så många män som kvinnor dör i trafiken och är inblandade i olyckor. Patriarkatet är så värdelöst.